FRISK SMOOTHIE BOWL

Til lunsj i dag fikk jeg så lyst på smoothie, at jeg lagde rett og slett en smoothie bowl. Smoothie er skikkelig raskt og enkelt og lage, i tillegg er det sunt og godt! Det beste med å lage smoothie er at du kan velge nøyaktig hvilken frukt, hvilke bær eller hvilke grønnsaker du vil bruke. Når smoothien er ferdig kan du toppe den med noe godt. Det kan være f.eks. havregryn, nøtter, bær, sjokolade, kokos, chiafrø, osv..

 

Utdrag fra vektklubb.no

Nøtter og frø: en super kilde til fett. De vil også gi god smak og litt krønsj til smoothien din. Har du i nøttesmør, vil du få en deilig, kremede konsistens på drikken i tillegg.

Havregryn: Topp smoothien din med en neve havregryn, så har du en fin kilde til fiber, proteiner og fett.

Grønnsaker: Spinat, gulrøtter, rødbeter, avokado og grønnkål er perfekt å ha i smoothie. De tilfører en rekke næringsstoffer, uten å sette for mye preg på smaken.

Urter: Krydderurter som mynte og basilikum er kjempegodt i smoothies. I tillegg til smak, tilfører de gode vitaminer til drikken.

Sitrus: Appelsiner, sitroner og lime vil heve smaken på en flat smoothie, i tillegg til å gi deg gode vitaminer.

 

 

OPPSKRIFT PÅ SMOOTHIEN:

To never frosne jordbær

En neve frosne bananer

En liten neve frosne bringebær

2-3 ss med skyr naturell (kan også bruke andre typer yoghurt eller kesam)

1/2 dl appelsinjuice


 

FREMGANGSMÅTE:

Kjør alle ingrediensene i en blender til du får en fin og jevn masse.

Hell i en skål og topp med det du liker ♡

Jeg toppet denne smoothien med havregryn, mandler og frosne bringebær ♡

 



Ha en fin søndag ❤

4 kommentarer

Iselin Renée

19.03.2017 kl.14:11

Mmm :)

Susanne Falch

23.03.2017 kl.10:35

Iselin Renée: :)

Pernille

19.03.2017 kl.14:51

Mmm, det så veldig godt ut :)

Susanne Falch

23.03.2017 kl.10:35

Pernille: Det smakte veldig godt :)

Skriv en ny kommentar

hits