GRAVIDYOGA

For noen dager siden begynte jeg med gravidyoga. Jeg har aldri prøvd meg på yoga før, for jeg har alltid synes det virker kjedelig.

Jeg har lest at gravide bør begynne med yoga allerede fra uke 14 i svangerskapet og helt frem til fødselen. Helst bør øvelsene gjøres to ganger i uken eller mer, slik at du vil merke forandringer. Yoga kan være med på å forebygge for bekkenløsning eller eventuelt bli kvitt plagene. Det sies også at yoga skal hjelpe mot kvalme og tretthet.

Så jeg tenkte da å gi det et forsøk, for å se om det virker. Jeg er i uke 24 i svangerskapet så jeg tenkte det var på tide å begynne. I tillegg har jeg bekkenløsning, så jeg håper det vil hjelpe. 

Jeg fant fram treningsmatten min, en pute, et håndkle og sitronvann og startet med en introduksjonsvideo der de forklare hva som var så bra med yoga:

» Gravidyogaen gir deg et verdifullt verktøy som du vil få bruk for under til graviditeten og fødselen.
 

» Øvelsene er spesielt utformet for å styrke kroppen og forberede deg til fødselen, både fysisk og mentalt.
» Du behøver ingen forkunnskaper.
» Øvelsene gjøre godt for både mor og barn.
 
 
Mange opplever at yoga under graviditeten har hjulpet dem å lindre plager og gjort dem mer fleksible. En trygg og fleksibel kropp gir et godt utgangspunkt for fødselen. Så håper at jeg vil føle det samme etter et par uker.
 

 

Tips til en film du kan se om du vil prøve gravidyoga finner du på denne linken:

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Trening/Yoga-for-gravide/

Ellers er det noen veldig gode filmer som ligger på PregLife appen ☆

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits